vrijdag 24 oktober 2014

Miami Children's Museum

Om ons vast te laten wennen aan het Nederlandse weer, werden we vanochtend wakker met regen. Gelukkig niet heel vroeg, om 8 uur waren Robbert en ik wakker. Eva was blijkbaar zo uitgeput, die sliep nog. Rond 8.15 uur werd ze even wakker, maar deed na een paar opmerkingen weer haar ogen dicht J
Heel rustig aangekleed en gedoucht, ook vast een klein beetje ingepakt. Rond 10.00 uur waren we bij La Provence, dezelfde Franse bakkerij als gister. Het regende ook niet meer heel hard gelukkig.

We hadden wat minder eten dan gister besteld en het was nog steeds genoeg en erg lekker: Stokbrood met jam, chocolade croissants, koffie, jus d’orange en yoghurt met rode vruchten en muesli voor Eva. Ook weer gebruik gemaakt van het internet en ons blog online gezet.

Na het ontbijt zijn we naar “Out of the Closet” gelopen, een tweedehands winkel ongeveer 8 blokken verder. Zij zamelen ook spullen voor de verkoop in, hun ‘winst’ gaat naar HIV patiĆ«nten. We hebben een aantal spullen die we niet mee kunnen nemen, maar waarvan het wel zonde is om ze weg te gooien: autokinderstoel, koelbox, glazen, etc. Even met de meneer van de winkel overlegd en morgen kunnen we ze langs komen brengen.

Daarna naar een wat drukkere straat gelopen zodat we een taxi konden nemen naar het Miami Children’s Museum. Hier kochten we rond 11.30 uur ons toegangsbewijs, Yeaah, Eva was gratis vandaag. Fijn, scheelt weer $18. Eva vond het museum erg leuk, er was ook een Dora and Diego expositie en een Haunted House! Dat laatste was gelukkig niet te eng, en ze is er dapper met ons door heen gelopen! Verder heeft ze eigenlijk tot 15.30 uur overal mee gespeeld. Het was een leuk museum, maar niet zo mooi als het Kinder museum in Buenos Aires.
Om 15.30 uur werd er nog gedanst, al was het niet heel speciaal. Eva had het na 1,5 liedje ook wel gehad.

Eenmaal buiten moesten we even wachten op de taxi die we hadden laten komen, maar rond 16.30 uur waren we weer in het hotel. Volgens mij is het de hele tijd gewoon droog gebleven. Robbert en Eva gingen zwemmen, maar toen Eva net haar badpak aan had begon het heel hard te regenen. Het was ook wel wat kouder vandaag, veel wind. Eva wilde toch naar het zwembad, en Robbert ging met haar mee. Ik bleef op de hotelkamer, ik had echt last van mijn benen en bekken. Een half uurtje later kwamen Eva en Robbert alweer terug, het was toch wel een beetje koud met die harde wind.

Nog even uitgerust op de kamer en rond 18.30 uur zijn we naar Espanola Way gelopen waar allerlei leuke restaurantjes aanzitten. Hier hebben we heerlijk tapas gegeten bij Tapas &Tinto. Toch fijn dat je hier in Miami ook ander eten dan alleen Amerikaans eten kunt krijgen ;-)
Met zijn drietjes hebben we 4 lekkere tapas gegeten: verschillende soorten rauwe ham, croquettes (ham, vis en spinazie), gegrilde groenten, en een tortilla espanola.

Het toetje hebben we bij MacDonalds gehaald. Twee dagen geleden hadden we voor $15 ijs bij Haagen-Dazs op Ocean Drive, vandaag voor $5 bij de Mac ;-) Nog even gebruik gemaakt van de wifi. Hier hing trouwens een bordje dat je maar 30 minuten mag blijven zitten, heb ik in Nederland nooit gezien (al kom ik daar ook nooit bij de Mac, maar toch).

Eenmaal op de hotelkamer vast wat dingen ingepakt. Alles lijkt te passen, al moeten alle irritante dingen (schoenen, flessen deo, shampoo, etc en toilettassen) nog ingepakt worden. We zitten ook nog ruim onder het maximaal toegestane gewicht.
We hoeven pas om 12 uur uit te checken morgen en gaan dan eerst naar de winkel onze spullen droppen. Daarna maar vast de auto terug brengen en dan rustig aan naar het vliegtuig. We vliegen om 17.30 uur (Miami tijd) en zijn rond 9.15 uur zaterdagochtend weer in Nederland. Pascal verwelkomt ons op Schiphol!
J
Krijg er wel beetje buikpijn van dat onze reis er dan toch echt op zit. Maanden naar toegeleefd, vervolgens drie weken geweldig genoten en dan is het nu over
L Gelukkig hebben we het blog nog om het allemaal terug te kunnen lezen!

Mijn volgende blog zal vanuit Nederland zijn, van het weekend zal ik ook ergens de laatste foto’s er op zetten.